בני 30 ומעלה ולא מתאמנים? אתם צריכים לקרוא את זה

אנחנו יודעים, הגילאים 30-40 ומעלה הם גילאים "לחוצים". קריירה, אולי ילדים קטנים ובעיקר הרבה סטרס. קשה באמת להתמסר בתוך כל הלחץ הזה גם לשגרה של פעילות גופנית. אבל עשוי להיות לכך מחיר – שאולי אתם לא מודעים לו (וכן, יש גם פתרון).

יובל שטיין

יובל שטיין

מאמן ומנהל כללי

כשאנחנו אומרים "מחיר", אנחנו לא מתכוונים רק לקצת כרס או קצת יותר אחוזי שומן, אלא לתהליך שמתרחש אצל כל בני ובנות 30 ומעלה שכבר הרבה זמן לא עימתו את השרירים שלהם עם אתגר כלשהו למשך תקופה משמעותית (או בכלל). אם את או אתה כאלה – אתם חייבים להמשיך לקרוא.

כי בגיל 30 ומעלה, לעומת שנות ה 20 המוקדמות, זה כבר לא סתם עניין של "אני לא בכושר", אלא זה מתחיל לנוע בכיוון שאתם ממש לא רוצים. זה לא שאנחנו מנסים להפחיד אתכם, פשוט צריך להגיד את זה בקול: אם אתם בגילאים הללו, בעבודה "יושבנית" (מחשב למשל) ואינכם עוסקים באימון גופני ובפרט באימוני כוח, אתם בסבירות גבוהה נותנים יד לתהליך מואץ של איבוד מסת השרירים ואיבוד תפקוד בגיל צעיר (וואלה לא הגזמנו, אתם פשוט לא יודעים).

בעשור הרביעי, בגילאי ה-30, נכנסת להילוך דעיכה טבעית של מסת השרירים. זה לא מתחיל כ"מחלה" או מצב פיזי מיוחד, אלא כתגובה טבעית לעלייה בגיל (וואלה.. מתחילים להזדקן, על אמת). אבל אנחנו נותנים לזה יד והופכים את זה למהיר במיוחד הודות לסוגי העבודות המעסיקות אותנו היום, רובן כאמור – מול מחשב או בישיבה בכל דרך אחרת.

איך תדעו לזהות שאתם בדרך?

גברים ונשים בגילאי 30+ אשר אינם פעילים פיזית מתחילים לחוש זאת בצורה די מובהקת. פתאום קמים בבוקר קצת נוקשים, חשים בכאבי גב במהלך יום העבודה, פתאום קצת יותר קשה לעלות מדרגות.. כל מיני דברים שתמיד חשבתם שהם "של מבוגרים". מפרקי הגוף הופכים להיות קצת יותר רגישים ועזרה קטנה לאח להרים כמה חפצים לדירה מסתיימת בכאבי שרירים כאילו עשינו אימון של שעה בחד"כ (במקרה הטוב). אנחנו שומעים את זה שוב ושוב ממתעניינים בני 30+ אשר פונים אלינו ממקום מאוד "נמוך" בכושר הגופני שלהם.

אנחנו אומרים לעצמנו : "אנחנו עוד צעירים.. זה בטח משהו חולף" ומשכנעים את עצמנו ש"יש לנו עוד הרבה זמן ומתי שהוא נתחיל להתאמן ולעצור את זה". אבל לא.. להפך! זה מתקדם עוד ועוד. 

ואם לא די בכך, איבוד המסה השרירית אצל גברים וגם אצל נשים, לא קשור רק לירידה בתפקוד הפיזי, אלא גם לתפקוד המנטלי. מראה הגוף המאבד חיות ומוצקות מקדם דימוי גוף שלילי ותחושת סלידה מהגוף שלנו. המטבוליזם שלנו (חילוף החומרים) יורד, אחוזי השומן עולים ועונה יפה כמו הקיץ מביאה איתה עוד כמה מבוכות כשצריך להוריד חולצה או ללבוש בגד ים.

וכל זה בקטנה לעומת מה שעתיד לבוא בהמשך למי שלא עוצר\ת את זה. כי בשלב מאוחר יותר, אנחנו מתחילים "להשלים" עם מצב אסור ומסוכן.. מצב שבו אנחנו "אנשים שלא מתאמנים" וזה מאבד את הסיכוי להיות חלק קבוע בעולם שלנו.

"אני עוד צעיר, מה זה גיל "30-40" ?

אז לא בדיוק. זה הולך למקום עוד פחות כיפי והמשך הדרך הזאת עוד יותר מטלטל. ה"לא-מתאמנים" הכרוניים נותנים יד למצב מתקדם יותר בשלב מאוחר יותר, המכונה "סרקופניה" (שמעתם פעם על זה?).
בתרגום חופשי מיוונית זה "דלות\עוני של הבשר". 

במילים אחרות, ככל שאנחנו עולים בגיל ו"מזדכים" על יותר מהרקמה הכי חיונית לנו (השרירים), אנחנו צועדים לכיוון שבו זה כבר לא רק אסתטיקה, שמנמנות וכאבי שרירים\מפרקים, אלא ממש סיפור תפקודי.
זה מתקדם בקצב שונה אצל כל אדם, לפעמים זה חמור מאוד ומגיע עד לכדי רמה שבה בגיל צעיר יחסית (60 ואפילו פחות), שבו אנשים מתכננים לטייל בעולם, הם כבר לא ממש יכולים לעשות מה שחלמו. אנחנו יודעים שזה נראה לכם "רחוק", לא תאמינו איך פתאום זה יכול לתפוס אתכם מתי שהוא.

ואת כל הסיפור הזה אפשר לשנות בדיוק ב"טווח הקסם" של 30-40 (+\-). זה פשוט שינוי מסלול שהתוצאה החיובית שלו ידועה מראש. הבעיה היא שילוב 'מנצח' של חוסר מוטיבציה, חוסר ידע וחוסר נכונות להשקיע זמן בדבר. אך יש גם בשורות טובות : לא צריך להשקיע באמת כל כך הרבה 😊.

איך אנחנו עוזרים לחבר'ה בדיוק כמוך לעשות שינוי? (רמז : לא בעזרת "הליכות").

כדי לשים "STOP" לתהליך הזה ולהתחיל דרך אחרת של גוף חזק, חטוב יותר ומתפקד, אנחנו מתמקדים עם מתאמנים ומתאמנות שלנו באימוני כוח מתונים. אנו עושים זאת בדרך כלל בשילוב של מתאמנים ומתאמנות בטווח הגילאים 30-50 באחד מ-2 פורמטים של אימונים : אישיים (1on1) או קבוצתיים (עד 7 משתתפים).

לא מדובר בהרמת משקולות אולימפית או בפיתוח גוף מקצועני. אלא פשוט בשני אימוני כוח פשוטים אך מהנים מידי שבוע. זה הכל. שעתיים בשבוע, ממוקדי כוח, עושים שינוי תהומי אצל המתאמנים אצלנו (ויש לומר – גם בלי לבצע שום פעילות גופנית נוספת, אף שכל פעילות אקסטרה היא מבורכת).

במסגרת אימון של שעה אחת מספיקים לעבוד על כל השרירים, בעזרת משקולות, רצועות ומשקל גוף.

תוך כמה זמן מרגישים שינוי?

שינוי בכושר מרגישים המתאמנים שלנו בתוך מספר אימונים. בתוך מספר אימונים כבר מרגישים שאפשר לעשות יותר, להרים יותר וגם להגיע לסף מאמץ גבוה יותר. לאחר תקופת אימון (שבועות – חודשים) השינויים כבר עשויים להיות אסתטיים. שינוי מהותי במסת השרירים יכול להיות מאוד בולט אצל אנשים מסוימים.

איך ואיפה עושים את זה?

המעוניינים לקצר את הזמן ולהפסיק לעשות ניחושים, יכולים לקבל הדרכה מקצועית ולהשתלב במסלול קבוצה קטנה בסטודיו גוף1 הרצליה. יחד עם זאת מכיוון שמדובר במספר משתתפים קטן ביותר (מקסימום 7 בכל מפגש) אנו מכניסים לאימונים רק את מי שלדעתנו נוכל לעזור לו \ לה הכי הרבה.

אם זה מעניין אותך, בימים אלה אנו קולטים מספר מתאמנים נוסף (7-10 משתתפים חדשים) ואפשר להשאיר שם וטלפון בטופס למטה. לאחר שיחה קצרה, בהינתן התאמה, נזמין אותך לפגישה 🙂

בהצלחה !

אהבת מה שקראת? רוצה להכיר אותנו מקרוב ולעשות שינוי בחיי הכושר שלך? 🙂

טופס הזמנת פגישת ייעוץ והיכרות בת 30 דק' (ללא עלות)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן