להתאמן ולשמור על כושר בזמן כאוס: איך בני 60+ שומרים על חוזק פיזי ומנטלי גם בזמן מלחמה?

בזמנים של קונפליקטים ומלחמות, שמירה על הבריאות הפיזית והנפשית הופכת לקריטית אף יותר. המלחמה ללא ספק הביאה לחיינו אתגרים ואי-ודאות, אבל עבור הדור המבוגר יותר, בני 60 ומעלה, המלחמה מביאה לתוצאות קשות כמו אלה של מגיפת COVID-19 ("קורונה") כאשר איבדו מרבית המבוגרים בישראל את שגרת הכושר שלהם. מה למדנו מאז ומה תוכלו לעשות עכשיו?

Picture of יובל שטיין

יובל שטיין

מאמן ומנהל כללי

בשנה האחרונה כ- 70% ואף יותר מהמתעניינים באימוני כושר בני 60 ומעלה הסבירו לנו כי "לא ביצעו פעילות גופנית מאז הקורונה". למעשה, מס' מומחי בריאות-ציבור סבורים כי הפסקת הפעילות הגופנית היוותה נזק גדול יותר לציבור מהקורונה עצמה. עבור ציבור המתאמנים המבוגרים יותר מדובר בפגיעה אנושה בבריאות.

במהלך מגפת הקורונה, מבוגרים היו בין הנפגעים הקשים ביותר. בידוד, פחד וחוסר יכולת לגשת למתקני כושר שיבשו את שגרת הפעילות הגופנית של מבוגרים רבים. כתוצאה מכך, הם חוו ירידה בבריאות הפיזית והנפשית.

יחד עם זאת, לקחים הופקו ובשונה מתקופת הקורונה, בעת הנוכחית – מכוני כושר ובריאות נותרו חיוניים וכנראה יישארו חיוניים יותר מתמיד ולבני הגיל המבוגר אסור בשום פנים ליפול עוד פעם למלכודת חוסר-התנועה ההרסנית.

השפעת זמן מלחמה על בריאות בני הגיל המבוגר

תקופת מלחמה מביאה איתה שלל גורמי לחץ וחרדות, המשפיעים על אנשים בכל הגילאים. עבור מבוגרים בני 60+ וגם קשישים, המעמסה הפיזית והרגשית יכולה להיות מאתגרת במיוחד. מתח המלחמה, יחד עם הפרעות פוטנציאליות לשגרת היומיום, עלולים להוביל לבחירות אורח חיים לא בריאות, כולל הרגלי אכילה לקויים, חוסר פעילות גופנית ובידוד חברתי. לגורמים אלו השפעה מזיקה על בריאותם ורווחתם של מבוגרים, שכבר פגיעים יותר – בשל גילם.

איך נוכל גם לשמור על הכושר וגם לעשות את זה בצורה בטוחה בזמן תקופת מלחמה?

1. התאמנו תחת הדרכה במקום בטוח – למקום שבו תחליטו להתאמן צריכה להיות גישה מהירה למרחב מוגן, כך שתוך מספר שניות תוכלו להיכנס למרחב מוגן בעת הצורך, וחזרה לשיעור מיד לאחר מכן. חדרי כושר מסחריים עמוסים עשויים לא להיות מתאימים לצורך כך מכיוון שכמות האנשים שינסו להיכנס למרחב המוגן גדולה.

2. התאמנו במסגרת מקצועית בעלת ידע בגיל המבוגר – מסגרת מקצועית כזאת שתלמד אתכם את יסודות אימון הכוח בעזרת ציוד נלווה : משקולות, גומיות, רצועות אימון ועוד. במסגרת כזאת תתאמנו עם אנשים בדיוק כמוכם.

3. בחרו בסביבה נעימה וידידותית – הפעילות הגופנית נהדרת להפגת מתחים ולחיזוק תחושת השליטה בגוף ובחיים, אך יש חשיבות גם לשאר האנשים שנמצאים סביבכם. על כן התאמנו במקום עם הנהלה שמבינה אתכם ומתאמנים הדומים לכם ולצרכיכם.

מה אני יכול\ה לעשות עכשיו כדי להכניס את עצמי לשגרת אימונים?

אנחנו יודעים שתקופות כאלה מביאות עמם אתגרים ובטח את האתגר לשמירה על שפיות, מצב רוח וכושר פיזי ומנטלי. לכן, כבר מרגע א', למרות הקשיים ולבקשת קהל המתאמנים שלנו השארנו את השיעורים פתוחים בסטודיו גוף1 הרצליה לאימוני קבוצה קטנה מיוחדים עבור גילאי 60+. 

אנחנו כבר רואים לפי ההשתתפות בשיעורים שה-"לקח" מתקופת הקורונה נלמד היטב וכי המתאמנים רוצים להמשיך ולהגיע (ואפילו יותר). אם גם את או אתה רוצים לצלוח את התקופה הזאת חזקים יותר, פיזית ומנטלית, השאירו פרטים בטופס למטה וניצור עמכם קשר בהקדם!

עזבו את המסך ובואו להפיג מתח, לפגוש אנשים ולשמור על גוף חזק

טופס השארת פרטים לטובת שיחת היכרות ורכישת אימון ניסיון 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן