בני 60+ עושים מהפך : מה קורה לבני 60 ומעלה שמתחילים לעשות אימוני כוח?

תאמינו או לא, בתוך חודשים בודדים החיים של בני 60 ומעלה יכולים לשנות כיוון. מדעיכה לצמיחה, מחולשה לעירנות-חיונית ומדכדוך לשמחה. הבעיה היא שמעט מידי מבינים את החשיבות של מסגרת איכותית שיודעת לשים דגש על בני הגיל השלישי.

יובל שטיין

יובל שטיין

מאמן ומנהל כללי

"הרגשתי כאילו השאלטר נסגר עלי" –  מספרת לנו מתאמנת בקבוצת ה 60+ אצלנו בסטודיו גוף1 הרצלייה.

רחל, בת 64 הגיעה אלינו לאחר ששנים רבות "לא זזה" לדבריה. היא מתארת איך ככל שהזמן עבר ללא פעילות גופנית נדמה שיכלה לעשות פחות ופחות דברים וכי כל דבר, כולל לשחק עם הנכדים שלה הופך להיות יותר מאתגר.

עוד היא אומרת :
"זה גם היה עניין של חוסר ידע. לא ידעתי שאני צריכה לעשות אימונים כאלה עד שפגשתי חברה ותיקה שסיפרה לי שבחודשים האחרונים מאוד התחזקה, והיא גם נראתה כך."

רחל מוסיפה ומסבירה את חוסר הידע:
"בקופת החולים אמרו לי 'להתחיל לעשות הליכות' ואף אחד לא דיבר איתי על מה שבאמת חשוב. היום אני יודעת כמה שזה לא מספיק ולמזלי התחלתי להתאמן באימוני כוח בזמן לפני שהמצב הופך להיות רע".

אתם יכולים (ואפילו חייבים) 'לשנות מסלול' כבר עכשיו

אחת הטעויות הנפוצות אצל אנשים שלא הצליחו להיות בשגרת אימונים טובה במהלך חייהם היא שהם חושבים ש-'זה לא קשור אליהם' או לא קשור 'לעולם שלהם', או שזה משהו שהם צריכים 'להגיע אליו מוכנים'. אבל אין טעות גדולה מכך. גם אם לא התאמנתם 20 שנה, צריך להתחיל עכשיו והתוצאות יגיעו תוך זמן קצר.

זה מאוד פשוט, אין שום 'רמה' מיוחדת שאתם צריכים להיות בה. מסגרות אינטימיות של אימונים מתאימות את השיעורים לרמות שונות של מתאמנים ואפשר ממש להתחיל מ-0 ותוך שבועות בודדים כבר להיות במקום אחר.

אז מה הם האימונים החשובים ביותר למרבית בני ה 60+?

כאן אולי אנחנו נפתיע אותך (ואולי לא). כדי לתת לך תשובה שתעשה לך היגיון, אנחנו קודם כל צריכים לשאול אותך:

"מהו הדבר היקר הזה שאנחנו מאבדים עם השנים ומשפיע על המראה ועל התפקוד של הגוף"?

והתשובה : שרירים. אנחנו מאבדים מסת שריר, נהיים דלילים יותר, חלשים יותר.

לרוע המזל, הליכות אינן מספיקות. שיעורי כושר בתוך בריכה הם חלשים ומתאימים לאנשים שלא מתפקדים טוב מחוץ לבריכה. פילאטיס? לא מאתגר מספיק את המערכת כדי להשיג צמיחה אמיתית.

יש רק דרך אחת מוכחת ואמיתית לעשות זאת.

אימוני כוח – הם הסוד! הם האימונים החשובים ביותר לנשים ולגברים בני 60+

אימון הדרגתי עם משקולות, גומיות, תרגילים עם משקל הגוף וכל מה שאפשר להשתמש בו כדי לחזק את השרירים כנגד התנגדות חיצונית. זוהי השיטה היחידה, המדידה והנכונה לעודד התחזקות ולראות אותה.

בני 60+ שעושים אימוני כוח יעילים :

1. מצליחים לשמור על אחוזי שומן נמוכים יותר בגוף ולעודד בנייה של שרירים.
2. מפתחים עצמות דחוסות וחזקות שפחות נוטות לשברים.
3. יודעים להגן על עצמם מפציעות אורטופדיות, מנפילות וסכנות נוספות שנובעות מחולשה.
4. מרגישים טוב יותר ביום-יום. אנשים חזקים פיזית מרגישים טוב יותר מנטאלית.

זוהי הדרך להישאר בריאים, מתפקדים וחזקים. זאת הדרך להיראות טוב יותר! אפשר לעשות את זה בכל גיל. אפשר להיות בני 60+ ועדיין להיות חזקים יותר מבני 30+ שאינם מתאמנים.

איך אפשר להתחיל לעשות זאת נכון?

יש כמה דרכים להתחיל באימוני כוח, אבל הדבר החשוב ביותר הוא לקבל הדרכה נכונה.
אם את או אתה גרים בסביבת הרצלייה, אז אין צורך לשחק ב"משחקי ניחושים", להיאבד בתוך חדר כושר ענק או לארח מאמן כושר בסלון הבית.

כי אחד הפרויקטים הפופולאריים בשנה האחרונה בסטודיו גוף1-הרצלייה הוא "שיעור 60+". שעות אלה בסטודיו הן שעות אשר בהן מתבצעים אימוני כושר חזקים ויעילים המשלבים גם אלמנטים של גמישות ושיווי משקל. השיעורים הללו מוקדשים ב 100% אך ורק לקהל של בני 60 ומעלה.

במסגרת הפרויקט מתבצעים אימונים לקהל של 7 משתתפים לכל היותר, ככה שכל המתאמנים מוצאים את הדרך הנכונה להם והמתאימה לרמה שלהם.

בימים אלה, לראשונה מזה תקופה, אנו פותחים את הכניסה למשתתפים חדשים.
אם זה מעניין אותך ובא לך "לחשב מסלול מחדש" ולהשפיע על עתידך הבריאותי והתפקודי, אנו מציעים לך להשאיר כאן בטופס למטה את השם והטלפון לצרכי קביעת מפגש ייעוץ.

רוצה להכיר אותנו מקרוב ולעשות שינוי בחיי הכושר שלך? 🙂

טופס הזמנת פגישת ייעוץ והיכרות בת 30 דק' (ללא עלות)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן