אימוני כוח בגיל 60+ : המתנה הכי טובה שתוכלו לתת לעתיד שלכם (ושל הילדים שלכם והנכדים שלכם)

זה לא סוד ששמירה על גוף פעיל חשובה בכל גיל ויש לה יתרונות רבים. אבל אם הגעת לגיל 60+ אז אני מרשה לעצמי להגיד לך "בחוצפה" ובלי להתבלבל: יש משהו אחד שאפשר לעשות כדי לחיות את שאר החיים יותר טוב, יותר איכותי וגם יותר רחוק.

יובל שטיין

יובל שטיין

מאמן ומנהל כללי

משהו מאוד קיצוני מתרחש בקרב בני ה 60+ בעולם כולו. מה הכוונה?

כשמסתכלים על בני 20-50, בממוצע רואים תכונות דומות מאוד: התפקוד לרוב טוב, ההליכה רציפה וחלקה, יש כוח פיזי, שיווי המשקל קיים ועוד.. השינויים בגוף הם בדרך כלל "קוסמטיים" יותר.

אבל אצל בני העשור של 60-70… משהו אחר מתרחש.

הפערים הגדולים בין גילאי ה 60+

העשור המתחיל בגיל 60 זהו עשור קריטי בחיים שבו הגוף מתחיל "לוותר" באופן קיצוני על יכולות שאנו לא דורשים ממנו. כשאני מדבר על יכולות אני מדבר אפילו על הדברים הפשוטים והטריוויאליים ביותר שהאדם הסביר היה רוצה לשמר לעצמו כל החיים, למשל: להיות עצמאי ומסוגל ללכת כמו שצריך (שלא לדבר על לרוץ), להיות מסוגל להרים חפצים כמו מזוודות לטיול או את הנכדים, להיות בריא\ה באופן כללי, לזכור טוב יותר .. וכמובן איך לא – להיראות הכי טוב שאפשר. פשוט להיות עצמאי ובלתי תלוי\ה עד סוף החיים.

לצערנו, בדיוק בעשור זה אנחנו יכולים לראות פערים גדולים מאוד בין אדם אחר למשנהו, אפשר לראות את זה מסביבנו בקלות:

– אחד משתתף במרתון תל-אביב, השני בקושי יכול לצעוד להוציא דואר..
– אחת יכולה להרים את המזוודה שלה לתוך האוטו, השנייה צריכה עזרה מהשכן..
– אחד יכול לשחק בריצה תופסת עם הנכדים, השני צריך עזרה לקום מהכיסא..
– אחת חוזרת הביתה עם בדיקת צפיפות עצם תקינה, השנייה בסכנת-שבר תמידית..

נראה כאילו בגילאים אלה החיים מתחילים "לפצל" אותנו ל – 2 קבוצות קיצוניות.

נשאלת השאלה, איך נוכל לדעת שעשינו את המקסימום כדי להיות יחד עם הקבוצה החזקה, הבריאה, העצמאית והחיונית יותר?

יש כל מיני סוגים של 60+

 

אימונים ל"גיל השלישי" – לא מה שחשבת

ואז אמרו לך ש"צריך להתאמן". 

אבל במקום לשלוח אותך לעשות את מה שהגוף שלך עדיין מסוגל לעשות (תכף נדבר על זה) ישר "הרגו" אותך והמליצו לך (או ש"שמעת") בלי לחשוב יותר מידי להסתפק ב"הליכה" עם הכלב, או על כל מיני שיטות מיוחדות לקשישים (סליחה כן..). אימונים על כיסא, שיטות לשיפור ה"תנועה", התעמלות בבריכה והשד יודע..

אבל הגוף וגם המוח של מרבית האנשים שצלחו את הדרך לעשור השישי רוצה להישאר צעיר יותר, הוא פשוט צריך ש.. נדרוש את זה ממנו. וזה קורה גם בשטח!

אם את\ה חשבת ש"כולם" הופכים לאט-לאט להיות תשושים ושבירים בגילך אז אני חייב לעשות לך תיקון גדול – אני רואה וגם מכיר היטב המון מתאמנים בני 60+ ואפילו 70+ שהם חזקים יותר ובכושר טוב יותר מחבר'ה צעירים בני 30 ו 40+ (!) 

באחד המקרים אימנתי גבר בן 70+ שהצליח לעלות יותר פעמים ממני "עליות מתח" ואחת המתאמנות ה"קשישות" שלי עוקפת אותי בסיבוב בריצות ארוכות. נראה גם כי רוב המתאמנות המנוסות שלי בנות 60+ מרימות יותר משקל ממרבית בנות ה 20+ וחלק מהגברים בני ה 60+ המתאמנים קבוע לפעמים "ישאירו אבק" לחבר'ה צעירים בהרבה.

האנשים האלה – הבינו שכל מה שנדרש מהם כדי להמשיך לחיות צעירים וחזקים ככל האפשר זה פשוט "לדרוש" את זה מהגוף והם "שותים" ממעיין הנעורים של הכושר בהתמדה.

אז מה צריך לעשות כדי להישאר חזקים, בריאים ומתפקדים?

קודם כל בכל גיל – אימון כושר משפר את התפקוד. גם מי שמתחיל להתאמן בגיל 80 ישפר את מצבו. אבל יתרון מיוחד יש למי שמנצל את שנות ה"זקנה הצעירה", הלוא הם גילאי ה 60+, כדי לשמר ולבנות את הכושר הכל-כך חשוב להמשך התפקוד בחיים.

ואת היתרונות הבולטים ביותר אנחנו מוצאים באימוני כוח המשלבים גם תנועה ושיווי משקל.
כשאני אומר אימון כוח אני מתכוון לאימון משקולות, או כזה המשתמש במשקל הגוף. זהו האימון שבו אנו משתמשים בכל מה שאפשר (משקולות, גומיות, TRX, משקל גוף, מכשירי כוח) כדי לפתח את השרירים, לחזק אותם ולהגדיל אותם. וכן – עם ההשקעה המתאימה וההתמדה, השרירים מתפתחים, מתחזקים וגדלים מאוד גם בגילאים מאוחרים יותר.

מה קורה אם מתמידים באימוני כוח (גם בגיל 60+)?

1. השרירים גדלים – מסת השרירים מפסיקה להצטמצם ומתחיל תהליך הפוך של בניית שרירים – גם אצל גברים וגם אצל נשים. במקום "להיעלם", אנחנו חוזרים לעולם ובגדול.

2. העצמות מתחזקות – תהליכי דילול-עצם (אוסטיאופניה\אוסטיאופורוזיס) עשויים להיעצר ודחיסות העצם משתקמת. זה גם אומר שסיכוי טוב שלא נשלם מחיר גדול עבור נפילה.

3. השמחה חוזרת – מצב הרוח הכללי משתפר כתוצאה מהאימון ובאופן ישיר לאחריו. מצב הרוח ביום-יום גם הוא משתפר עם השיפור ביכולות הגופניות.

4. הביטחון האישי בגוף גדל – מפחדים פחות לבצע מאמצים ומתחילים להאמין יותר ביכולות הגוף. רואים שהגוף לא באמת "אכזב" כמו שחשבנו.

5. נראים טוב יותר – גברים ונשים בכושר גופני טוב, גם בגילאים מאוחרים, נראים טוב מאוד, זקופים, חזקים, עם בגדים שיושבים כמו שצריך.

איך (ואיפה) אפשר לעשות את זה נכון?

כדי להתאמן כמו שצריך ולהרגיש את התוצאות יש לקבל הדרכה מקצועית.

בסטודיו גוף1 הרצלייה אימונים לבני 60+ נעשים באחד משני מסלולים :

1. אימון כושר אישי – כלומר 1 על 1 עם מאמן כושר ש"תופר" את התרגילים ותכנית האימון.
2. אימון כושר בקבוצה קטנה – זהו אימון שאליו מגיעים עד 7 מתאמנים ומתאמנות ומקבלים הדרכה יחדיו מהמאמן.

במסגרת האימונים לומדים המתאמנים כיצד לעבוד באופן נכון עם משקולות, מוטות, רצועות אימון, גומיות וכמובן עם משקל הגוף שלהם. המתאמנים מקבלים את כל התיקונים הדרושים ותשומת הלב הנדרשת לביצוע הנכון של התרגילים ובתוך מספר אימונים בלבד כבר מרגישים את השינוי ההולך לבוא.

בגוף1 הרצליה מקיימים מפגשי ייעוץ לפני תחילת אימונים וניתן לקבוע פגישה ראשונית ללא-עלות.

רוצה לעצור את הזמן יחד איתנו?

טופס הזמנת פגישת ייעוץ והיכרות בת 30 דק' (ללא עלות)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן